från:Dig Till:mig

sl.se, från: Mig till: Dig. Jag springer ner till bussen, i enda handen har jag min telefon och den andra är hårt knuten runt en lapp. En lapp med din adress på. Hjärtat slår ov adrenalinet pumpar. Det är nu det gäller. Nu har dagen jag planerat i flera veckor kommit. Jag ar ett mål och dit ska jag nu. Jag ska åka till dig, jag ska träffa dig...

Det var en buss resa jag åkt så måga gånger tidigare, men som jag nu inte kända igen den tog längre tid en förut och namnen på hållplatserna hade jag aldrig hört talas om.
Jag gick av på stationen, jag visste att jag var där men det såg inte ut som stationen, det fanns inget där som jag sätt förut..

Jag ska presis gå på tåget när jag inser att detta aldrig kommer gå, ag vågar inte, det finns ingen chans att jag klarar det hela vägen. Och vad skulle jag säga när jag väl kom dit....

Samma buss hem, samma okända namn på stationerna, det tröga låset, duschen, de varma vattnet, det går snabbt igenom alla kläder, jag sätter mig i fosterställning. Jag är dygnsur.. Spykfall !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0