KÄRLEKEN TILL EN TEATERPEDAGOG

Magnus, jag har alltid haft en dröm om att få hjälpa människor. Hjälpa de igenom livets hårda dagar och se lyckan i deras ögon när de är stolta över sig själva. Hjälpa dem växa som människor

Problemet var att jag inte visste hur, hur skulle jag förmedla och gå tillvägas för att kunna hjälpa människor. Men jag kom på det, det var självklart att jag skulle bli personlig tränare. Få dem trygga i sig själv och må bättre. Men tänk så fel man kan ha.

Genom att ha fått chansen att börja som teater ledare för 10-12 åringar växte jag och började se på mig och livet på ett annat sätt. Jag lärde mig vad innebörden av pedagogik var.

När du frågade mig om jag ville bli din regi ass trodde jag du skämtade med mig, varför jag?
Att vara med i cirkeln har kanske varit de bästa och värsta i mitt liv. Jag förstod inte innebörden av att ha två teater grupper samtidigt och jag känner att jag kunde ha lagt ner så mycket mer tid än vad jag gjort nu. Men när jag tänker tillbaka på när jag hade min presentation och får lappar av tjejerna som jag tidigare spelat i samma pjäs som, där det står att de ser upp till mig. Bara där var jag nöjd.

Jag ska inte hjälpa människor genom att bli personligtränare, jag ska hjälpa dem genom teater.

Det finns ju bara en person att tacka för att det jag fått under de här teater året och det är du Magnus. Du har ställt upp för mig i allt jag gjort. Du har petat mig i ryggen när jag var på väg att ge upp.

Du funnits där när mina hormoner gjort revolt, i glädje, sorg, lycka, stress, ilska, frustration och mina fantastiska magsårs kramper. Du har ställt upp för mig på ett sätt jag inte kan tacka dig nog för. Du har hämtat mig från skolan när jag bröt ihop, du har omfamnat mig med kärlek när jag behöver de om mäst.

Jag fäller en liten tår, för när jag ser de nedskrivet och förstår hur mycket du hjälper mig att växa och bli den jag är idag.

Alla borde få vara med på teater, alla borde på ta del av den kemin och kärleken du ger oss ungdomar. Jag har alltid undrat hur mycket kärlek det kan rymmas i en och samma människa men jag tror att jag förstått de nu när jag ser dig. Men jag kan inte hålla mig undan tanken på när du sprängs av att ditt hjärta blir förstod eller av överbelastning från kärlek.

Tack Magnus G Bergström för allt du gätt och lärt mig.

Tack till alla barn i "trollkaren från UZ" och "Vid Cirkelns Slut" Ni har gjort en Bettan tillen välldigt Stolt och lycklig Bettan


Kommentarer
Postat av: Magnus G Bergström

Josse!!!

Du kommer alltid ha ett eget krypin i mitt hjärta! Du är en del av mitt liv. Nu och för alltid!

KÄRLEK!

2011-04-18 @ 14:55:34
URL: http://argagbgubben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0