PÅPEKNING!

Jag kollade på ett avsnitt av Sofias Änglar igår kväll, vilket är ett program på kanal 5 där, Sofia, och romservice jonny och mattias hjälper familjer som har det svårt att ordna till deras renoverings hem. 

Och det var blandade känslor som bubblade upp. I den här familjen hade Pappan fått reda på att han hade en obotlig tumör i huvet och kunde dö när som hällst. JA! jag tycker det är skit hemsk att det ska behöva vara så men vafan jag kan inte låta bli att bli lite förbannad inte på dom, men på människor i allmänhet. För alla människor kan dö i vilken sekund som hälls. Det kan hända vad som hällst bär som hälls. 

Det jag menar är inte att den här familjen har gjort fel utan jag menar att alla gör fel. Pappan i familjen blev trött väldigt lätt och ville lägga all sin energi på sina barn samtidigt som han hade ångest för att lämna ett ofärdigt hus bakom sig. Fine, men vi andra då? borde inte vi lägga mer energi på våra nära och kära och leva livet. Varför ska den här Pappan göra allt själv ta med alla vänner barn hela familjen och kör en dag och hjälps åt att fixa en grej bjud alla på mat och ett par bira. 

Jag tycker att människor MÅSTE börja visa mer uppskattning mot sina nära och kära. 

Jag vet för att jag och Bettan har fått ett smakprov på hur det känns.
Jag älskar dig förevigt Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0